Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2014
Ya Allah jangan biarkan hati kami mudah berputus asa
Walau apapun yang dihadapi, semoga ianya menjadi medium untuk lebih dekat dengan MU, sebagai jalan untuk masa depan yang lebih baik, lebih cemerlang dan lebih membahagiakan. Amin.
Satu pintu tertutup,
pintu-pintu lain akan terbuka untukmu.

Kamu rasa kini sukar? nak bernafas susah? otak dah tak boleh nak fikir?
Ada orang yang telah ditarik nikmat untuk bernafas dan berfikir.


"Apabila kita sedar dan sentiasa ingat rezeki itu milik Allah swt, kita tidak akan merungut apabila rezeki kita berkurangan atau tersekat. Dialah yang Maha Pemurah dan Maha Mengetahui".
Sam Tsui, Alex G, Kurt Schneider & Alyson Stoner - Epic Patty Cake Song (I'll Think Of You)

I’ll think of you as I go So when I leave you’re not alone No matter where you are We will never be that far Cause I will think of you as I go
I’ll think of you (I’ll think of you) As I dream (as I dream) So when it’s dark (so when its dark) You’ll be with me (you’ll be with me) And no matter where you are We can look up to the star And I’ will think of you as I dream
Oh it’s a long and winding road But you don’t have to walk alone Cause no matter where we are I will keep you in my heart And I will think of you as I go
I’ll think of you (I’ll think of you) When I’m down (when I’m down) When my heart (when my heart) Is on the ground (is on the ground) And I will never lose my way (never lose my way) Even when the skies are gray Cause I will think of you when I’m down
Oh it’s a long and winding road But you don’t have to walk alone Cause no matter where we are I will keep you in my heart …

Kerja paling leceh di dunia

Ada banyak kerja dalam dunia ni. Ada yang senang contohnya tidur dan makan. Tapi tak senang jugak, sebab akan jadi payah contoh bila tidur tak lena dan makan tak lalu, maka perkara yang nampak mudah ni akan jadi sukar.

Ada juga kerja yang berat contohnya buruh-buruh yang buat bangunan. huih penat tuu, tak kira cuaca hujan panas, tetap membanting tulang melakukan pekerjaan. Sama juga dengan petani dan nelayan. Tapi nelayan mungkin dah masuk dalam kategori kerja yang bahaya. entah. Tapi bagi aku laut tu bahaya. Sebab tu aku takut sikit dengan laut. Selain itu, kerja yang berkaitan dengan atas langit juga agak membahayakan.

Tapi, adakah anda tahu apakah kerja yang paling leceh?
|
|
|
|
|

#3 Buang ekor toge/taugeh
Anda kenal taugeh? Ingat tak sekolah rendah dulu mesti ada projek sains bawak tisu/kapas dan bekas untuk tanam toge kan. Aku punya tak jadi, tanam toge pun fail hmm nasib baik exam lulus.
Ini rupa toge........................


                          Hai saya ada ekor, sila buan…

Selamat Hari Raya! #NikMaricanRaya |2014| |Baju, biskut raya,etc|

Assalamualaikum.



Okey seminggu raya, amacam best tak? Hehe. Cerita raya aku kali ni panjang sikit sebab ada banyak drama. fuhhh. serius macam-macam jadi, rasa macam duk dalam cerita Samarinda: Ramadan Jangan Pergi pun ada. Haha. Ok cerita panjang yang atas tu pun tak guna sebab korang takkan faham, heee. Tu rahsia cerita raya kitorang , yang aku namakan "The Fault in Our Raya". Mungkin lain entry baru aku cerita sikit2.

Let's get into the best and fun and enjoyable parts!!!



Cerita Raya 2014





Mula dari bulan puasa betapa eksaitednya nak raya, kejap bukan saja-saja eksaited lebih tahun ni, tapi sebenarnya buat ganti tahun lepas punya. Tahun lepas tak puasa kat rumah jadi tak dapat buat preparation raya langsung, sedihh sebab tak dapat tart nenas hasil air tangan sendiri. Tapi tahun ni tidak lagi! Hehe. Biskut raya , saya buat! Ofkos yang kita suka, tart nenas no.1 favourite mama dan saya. Lepas tu biskut cip coklat yang semua orang suka. Sayangnya biskut semperit tak sempat bua…

Hai blog =)

Lamanyaaaaaaaaaaaa tak update blog. Cuti raya je dah seminggu lebih.
Untuk entry lepas ni saya akan post tentang cerita raya kami. "The Fault in Our Raya" haha
Tapi sebelum tu, nak mintak tolong semua, tengok sebelah tepi ni>>>>>>>>>>>>> ada iklan kan ? kalau rajin sila klik kat situ ok!
Love you guys =)